Firma dobrze prosperuje, gdy strategia marketingowa działa bez zarzutu. Jak stać się mistrzem w planowaniu sprzedaży i utrzymywać firmę na wysokiej pozycji? Ten artykuł wiele Ci wyjaśni.
Podlegli ludzie strategowi marketingowemu – kto to?
Strategia marketingowa jaką wdraża do firmy odpowiedzialny za zbyt towarów strateg musi umieć zjednywać sobie współpracowników. Na jego barkach leży bowiem los firmy.
Jego sukces oraz sukces przedsiębiorstwa jest uzależniony od stopnia zaangażowania wszystkich osób w jego plan. Ci ludzie to szef, prezesi i pracownicy oraz wspólnicy, kontrahenci itp., którzy potrzebują Ci ufać, aby móc wykonywać Twoje polecenia.
Jakiego stratega marketingowego potrzebuje przedsiębiorca?
Właściciel przedsiębiorstwa potrzebuje na stanowisko marketingowego stratega osoby lojalnej i trzeźwo myślącej. Musi to być ktoś, kto tak jak mistrz szachów umie tworzyć wizje kolejnych ruchów na szachownicy, by doprowadzić do swojego zwycięstwa.
Dodatkowo doświadczony szachista w trakcie turnieju kontroluje nie tylko pionki, figury i ich przesuwanie się z jednego miejsca na inne po planszy. Ukradkiem patrzy też na swego przeciwnika. Bada jego stan emocjonalny.
Rejestruje każde jego mocniejsze zaciśnięcie się szczęk, błysk zadowolenia, wściekłości lub niepewności w jego oku. Zwraca uwagę także na to, w jaki sposób bierze do ręki figurę (lub pionka) i z jaką szybkością ją przekłada na inne pole.
Strategia marketingowa – gra o mistrzostwo
Czy wiesz, jakie jest podobieństwo działania szachowego mistrza i stratega marketingowego? To czujność, obserwacja, planowanie, przewidywanie. Czy umiesz sobie wyobrazić emocje, jakie mogą panować podczas turnieju szachowego wśród zawodników rozgrywających partię o mistrzostwo kraju, Europy, świata?
Przełóż to na strategię marketingową. W tej dziedzinie jest podobnie. Jeśli Twoim zadaniem jest odpowiedzialność za planowanie marketingowe, bądź jak mistrz świata w szachach. Bądź skoncentrowany na tym, co robisz. Planuj, przewiduj, działaj. Obserwuj nieustannie rynek zbytu.
Tak jak szachowy mistrz kontroluje swojego przeciwnika, tak Ty zwróć uwagę na konkurencję. Przyglądaj się, w jaki sposób działa silny konkurent firmy, w której zajmujesz się strategią od marketingu. Dowiedz się, jakich narzędzi używa, co mówi, jak prowadzi bloga firmowego, w jaki sposób promuje swoje towary. Na pewno pomoże Ci to lepiej przygotować własną strategię.